(1915–1988)
Bombardovací pilot RAF. První let absolvoval v rámci osvěžovacího kursu v prosinci 1941 na letounu typu Tutor a po přemístění k No. 1429 C. O. T. F. (Czechoslovak Operational Training Flight) v červnu 1942 létá již na letounech typu Wellington. V prosinci 1942 byl přeložen k 311. čs. bombardovací peruti. U "Třistajedenáctky" sloužil kromě krátkého období v červnu 1943 (u No 1. (C) O. T. U. (Coastal) Operational Training Unit) - výcvik na letadlech typu Liberator) až do srpna 1944, kdy byl vybrán do kursu pro posádky dopravního letectva. Tento výcvik se konal u No. 105 (T) O. T. U. (Transport Operational Traning Unit) Následovalo přeložení ke 246. dopravní peruti. Jako pilot u této jednotky sloužil až do srpna 1945. Do vlasti se vrátil 29. srpna 1945, o čemž svědčí telegram o příjezdu, který zaslal z Prahy domů. Do Tříče přijel 3. září. Jeho rodiče i sestra byli za války spolu s dalšími nejbližšími příbuznými zahraničních vojáků internování v koncentračním táboře Svatobořice. Všichni však přežili. Po válce létal Karel Kopal u Leteckého dopravního pluku (během této služby byl jeho pasažérem např. i Jan Masaryk) - a to do roku 1947, kdy byl přijat do Československých aerolinií. V roce 1950 byl vyhozen a nastoupil povolání soustružníka. O čtyři roky později se s rodinou přestěhoval do Jablonce nad Nisou, kde pracoval jako nejdříve jako instalatér, později získal místo u Okresního stavebního podniku. Hlavním důvodem stěhování bylo neustálé sledování příslušníky StB.
Mohlo by Vás zajímat